Drie maanden - Reisverslag uit Annapolis, Verenigde Staten van Roos Gerritsma - WaarBenJij.nu Drie maanden - Reisverslag uit Annapolis, Verenigde Staten van Roos Gerritsma - WaarBenJij.nu

Drie maanden

Door: Roos Gerritsma

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 November 2014 | Verenigde Staten, Annapolis

Hoi mensen,
Allereerst even een mededeling : een belangrijk dingetje is dat Francesca van gezin is veranderd en ik nu dus alleen hier woon. Dat is raar, soms leuker en soms minder leuk. Maar veder met wat ik zoal doe!

Vier weken geleden (geloof ik) ben ik naar Washington gegaan met een andere groep exchangers, de Buffalo studenten. Zij hebben een weekendtrip naar Washington elk jaar, omdat dat een reis is van 9 uur en ze daar dus niet zo een-twee-drie komen. Ze kwamen aan op vrijdagavond, en zaterdag ochtend ben ik met een groepje op de metro naar Washington gestapt. Dat had zo ongeveer 20 minuutjes moeten duren maar aangezien we te vroeg uitstapten duurde het allemaal een beetje langer. De weekenddienst is heel fijn, want na 6 minuten was er alweer een andere trein en tien minuten later waren we op de juiste bestemming. Vanuit daar zijn we zo’n beetje overal naartoe gegaan (over de twee dagen verspreid). Onder andere naar het Newseum, het Jefferson monument, Martin Luther King Monument, Arlington National Cemetery en het Air and Space Museum. Natuuuurlijk stond ‘het witte huis bezoeken’ op mijn to-do-list, en die kan ik afstrepen nu. Een indrukwekkend ding was wel de schutters die rondliepen en op het dak stonden. We zijn dus naar een hoop monumenten geweest en ook nog getuige geweest van een huwelijksaanzoek (dat was zo mooi en ongepland). Ook de Capitol building stond op de list en was geweldig om te zien. We kregen een rondleiding met uitleg en verhalen en het was heel erg mooi. Als een van de laatste groepdingen zijn we naar de Great Falls gegaan en dan de Virginia zijde. Daarna mochten we zelf nog door DC gaan en opzoeken wat je maar wilde zien. Het was heel erg leuk en fijn om AFS’ers van een andere groep te ontmoeten en verhalen en ervaringen te delen.

Een week later was er een hike met mijn ‘normale’ AFS chapter mensen naar de Maryland zijde van de great falls. Ik zal binnenkort proberen mijn foto’s te uploaden zodat jullie het kunnen zien want het was echt heel mooi. Oh en we zagen een slang! En spinnen hier zijn echt intens groot, niet leuk meer aangezien ik al bang ben voor een spin in de grootte van een teek bij wijze van spreke en hier heb je langpoot-formaat spinnen in het zwart.. Maar dat ter zijde.

Die zaterdag (10/18) ben ik met een AFS vriend naar AFS vrienden in Hollywood (nee niet Hollywood Holywood, andere Hollywood) gegaan. Daar naar een leger basis geweest, een legermuseum en ’s avonds naar een haunted tour. Ik dacht ‘oh ja spannend halloween in Amerika dat is vet leuk en eng natuurlijk’ maar dat viel heel erg mee. Het waren meer sketches die een beetje horrorachtig waren, maar niet echt. Niemand kwam achter je aan rennen met een zaag of zoiets. Natuurlijk was het een tijdje later wel ook echt Halloween! Zaterdags hadden we een AFS feestje waar best veel mensen verkleed waren, wat heel grappig was. Op de vrijdag van Halloween zelf was ik met vrienden. We gingen een beetje films kijken en hoopten ‘trick or treaters’ te krijgen, maar er kwam niemand.. Helaas helaas. Ik had het graag willen meemaken. Zelf heb ik ook nog even getwijfeld om verkleed te gaan maar heb later besloten dat ik het maar niet ging doen.

Dit weekend (11/8) ben ik wederom naar DC gegaan. Zondags zijn we binnenin het Washington Monument gegaan, waardoor we een super mooi overzicht kregen over heel DC (ja ik moet echt de foto's uploaden). De stenen van het Washington Monument liggen op elkaar zonder cement, dus het gebouw staat echt doordat stenen op elkaar leunen. Afgelopen zaterdagavond was ik ook in DC, met twee van mijn buren. De buurman is Nederlands, en kan daardoor naar de Dutch embassy gaan, wat eigenlijk inhoudt dat het een groep mensen is die Nederlands is en Nederlandse dingetjes doet. Deze zaterdag stond in het teken van Nederlands eten dus ik heb haring, paling, hagelslag, kaas en stroopwafels en nog meer gegeten. Het was in het begin heel raar en ook best lastig om Nederlands te praten met iedereen maar later ging het beter en was het ook weer goed. En Nederlands eten eten was natuurlijk hemels.

Mijn weekenden zijn dus wel aardig gevuld, met vaak op vrijdagavond naar vrienden en zaterdag of zondag is er altijd wel of een AFS activiteit of iets met andere mensen.
Maaaar doordeweeks zit ik gewoon op school, wat ook erg leuk is, maar soms ook wel gewoon saai (niet zo saai als Hollanda, no worries). Het nieuwe is er vanaf, en het wordt allemaal normaal. Dat is natuurlijk oke. Het voetbalseizoen is een tijdje geleden ook gestopt, waardoor ik nu meteen na school naar huis ga, wat me een heleboel tijd thuis en voor mezelf geeft. Dat is best alleen, want in Nederland ga je gemakkelijk even de stad in na school of samen naar iemands huis iets gezelligs doen of gewoon simpel langer op school hangen, maar dat gebeurt hier totaal niet. Zodra de laatste schoolbel gaat rent iedereen naar z’n bus om naar huis te gaan. Daarom ben ik ook wel blij dat de wintersporten snel beginnen. Ik heb volgende week try-outs voor het zwemteam! Dat is wel spannend want ik heb gehoord dat het zwemteam supergoed en serieus is, dus ik ben benieuwd of ik het ga halen. Als ik het niet haal ga ik me denk ik aanmelden voor en club zodat ik tenminste iets doe na school en weer een mogelijkheid heb om nieuwe mensen te ontmoeten.

Nou lieve mensen, de tijd vliegt! Ik zit hier alweer drie maanden. Ik ben heel blij dat ik mag zeggen dat ik nog geen heimwee heb gehad. Soms mis ik m’n koude kikkerlandje en gezellige ‘straight forward’ mensen wel maar dat gaat altijd snel over zodra een gek Amerikaantje weer een dom grapje maakt.

In ieder geval, doei voor nu! Tot over zeven maanden!

Roos (ik ben erachter gekomen dat ze ‘Gerritsma’ echt echt echt niet kunnen zeggen)

p.s. Oeps, dit heeft twee maanden geduurd.. Ik denk dat de volgende na Thanksgiving komt maar ik maak geen beloftes! ;)


  • 12 November 2014 - 07:33

    Gerrit Gerritsma:

    Zo, een heel verhaal, zeg! Mooi! Fijn om te lezen dat je zoveel beleeft.
    Dag lieve schat!


  • 12 November 2014 - 19:59

    Charlottes:

    Leuk om te lezen schattie! Enjoy :-)

  • 13 November 2014 - 06:33

    Anna Marca:

    Wat is het heerlijk om jouw verhalen te lezen Roos. Kus, Macca

  • 14 November 2014 - 18:20

    Margreet:

    Ha die lieve Roos, wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen.
    Heerlijk dat je zo veel leuks doet, ziet en mee maakt...
    HAVE FUN nog 7 maanden lang. Geniet ervan ! Dikke kus

  • 17 November 2014 - 16:35

    Elly Blom:

    Lieve Roos,
    Wat een belevenissen, prachtig om te lezen!
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Veel plezier de komende tijd!
    Lieve groet, dikke kus, knuffel, "de Blommetjes"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Annapolis

VS

Een jaar met AFS naar Amerika!

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

Vakanties

11 November 2014

Drie maanden

13 September 2014

Alweer een maand

15 Augustus 2014

In Amerika

05 Augustus 2014

Bijna bijna bijna!
Roos

USA 2014/2015

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 6680

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 29 Juni 2015

VS

Landen bezocht: